Menu

(Українська) Результати експертного обговорення «Освіта та окуповані території»

(Українська)

Під час круглих столів, експерти зазначили, що важливим у підтримці вступників з окупованих територій є створення єдиної платформи для можливостей обрання студентами навчального закладу та спеціальності на основі їхніх навичок, а також можливості контактів та консультацій з українськими освітянами. Єдина платформа буде здатна залучати учнів на рівні 9 -10 класу, вести з ними діалог, надавати психологічну та реабілітаційну підтримку і водночас надолужити той академічний розрив, що існує між учнями в умовах відірваності від укра­їнських програм викладання.  А заклади освіти на прифронтових територіях повинні виконувати важливу дзеркальну функцію для позиціонування української системи освіти, як привабливої та вигіднішої для громадян з тимчасово окупованих тери­торій.

Також необхідна кастомізована адаптація учнів з тимчасово окупованих територій, яка повинна враховувати об’єктивні умови навантаження на студентів та включати проходження ними факультативних занять, спрямованих на вирівнювання їх спро­можностей, засвоєння базових навичок, яких вони потребують для ефективного включення до навчального процесу.

Учасники обговорень також наголосили на необхідності розробити механізм застосування перехідного правосуддя до виклада­чів на окупованих територіях, створити систему переатестації та перек­валіфікації. Не менш важливим є вдосконалення українського та міжнародного кримінального права, яке сприятиме спромож­ності України впливати на зупинення мілітаризації освіти на окупованих територіях, та допомагатиме розслідуванню інших злочинів, пов’язаних з пору­шенням освітніх прав, які можуть розглядатися як злочини проти людя­ності.

(Українська)

Додамо, що проєкт «Аудит законодавчого поля щодо окупованих територій ОРДЛО та АРК у 2014-2020 роках» складається із серії з 8-ми дискусій покликаних зібрати думки експертів щодо проблем окупованих територій у різних сферах (релігійні свободи, освіта, безпека, соціальна відповідальність, інформаційна політика, економіка, питання ідентичності та міжнародна політика), аби з’ясувати зв’язок між нормативними актами, історичною ситуацією, наслідками прийняття законодавчих актів, їхньою дієвістю та відповідністю до заявлених цілей. За результатами дослідження та дискусій буде підготовлений фінальний аналітичний звіт та пакет рекомендацій, які ляжуть в основу розробки Єдиної Стратегії України щодо деокупації та реінтеграції окупованих територій та подальша адвокація політик у рамках Стратегії.

Проєкт здійснюється Аналітичним центром УКУ за підтримки Національного фонду на підтримку демократії (National Endowment for Democracy (NED) та Відділу преси, освіти та культури Посольства США в Україні. Погляди учасників заходу не обов’язково збігаються з офіційною позицією уряду США.

Дослідники матеріалу